Gåsdun?

Alltså, detta kanske låter lite löjligt men jag tycker allvarligt talat att det är hemskt. Det dom visar på TV om dom gåsarna som blir plockade levande? Blir asarg när jag ser sånt, vill fan bomba dom som gör det, eller göra samma sak mot dom. Jag låter fan hemsk, men jag har älskat djur i hela mitt liv och alltid typ hatat djurplågeri mer än allt annat. Dom har ingen chans? Dom kan inte göra något mot vad vi kan göra mot dom. Det värsta är att jag sover med duntäcke... Jag vet ju visserligen inte om det är av levande eller döda gåsar men det känns ändå hemskt..

Samma sak med isbjörnarna, dom och pandor har varit mina favoritdjur sen jag var liten och det med klimathotet gör mig riktigt lessen när man ser vad som händer. Och vi kan ändå inte göra något åt det. Jag tror ändå inte att det bara är människors fel, eller på ett sätt ja ett annat inte. Det är lixom vår "natur" att åka buss, köra bil, använda hårspray. Allt sånt gör vi av en vana. Inte alla självklart men ingen kommer ju någonsin få alla att sluta med allt det. Och även fast alla hade slutat nu så tror jag inte att det hade gjort någon skillnad...

        

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tycker vi tar dem som plockar gåsarna och drar av deras skin när dem är levande så ska dem få se hur det känns.

2009-02-08 @ 15:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0