30 Mars, studiedag!

Tjena bloggäään.
Har nyss kommit hem från stallet mkt trevligt :D Det blev ingen ridning men vi lekte i ridhuset och det gick riktigt bra faktiskt, eftersom jag ska ha Delling som min häst framöver och jag kommer ha hand om honom så gjorde vi lite sammarbetsövningar.
Flytta framdel/framben knappt utan att nudda hästen
Flytta bakdel/bakben utan att nudda och samma sak att backa och gå framåt.
Vi klarade allt nästan direkt : )
Efter det ville Lois testa mig, och jag skulle flytta hästen som står där uppe, sedan klappa honom innan jag släpper honom lös. Sen skulle jag gå därifrån och testet va typ att se om han följde efter. Först stod han bara kvar på samma plats men följde mig med blicken och det betydde tydligen något att han fattar inte vad han ska göra riktigt men att han vill fortsätta "leka" annars hade han stått vid utgången. Så gjorde jag om det en gång till, samma sak. Men nästa gång så tog han 2 steg och sista gången följde han efter mig helt och stannade när jag stannade. Kändes mkt bra :D Han e så söt, rengjorde halva han med ngn konstig sak som tar bort pälsen som dom fäller men hann bara göra halva innan Lois blev otålig. Nästa gång blir det ridning, rejäl borstning och bus i ridhuset :D
Nu ska jag typ iväg till en lägenhet med min kusin :O Får se vad som händer men finns på mobilen!


"Rödpetter" (Glettingur) och Leiknir =)

Puss

/ michelle ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0